intrebari frecvente

In cei 6 ani, am acumulat multa experienta dar mai ales raspunsuri pentru multe din intrebarile dumneavoastra. In cazul in care nu gasiti informatia de care aveti nevoie mai jos, ne puteti contacta oricand pentru mai multe detalii


Generalitati

Sunteti de incredere ?

  • Primim destul de des aceasta intrebare. Si pe buna dreptate. Daca de la oricare magazin cumparati un frigider, platiti si mergeti cu el acasa, atunci cand cumparati o vacanta, lucrurile se schimba. Platiti o suma de bani si plecati cu niste hartii, vacanta petrecandu-se peste o anumita perioada, timp in care se poate intampla orice
  • De 6 ani organizam eficient si in siguranta vacante in Bulgaria la un pret convenabil. In cei 6 ani de activitatte am organizat vacante pentru cateva zeci de mii de turisti, am fost premiati pentru eficienta noastra de asociatii profesionale si guvernamentale si am primit aprecierea a peste 6000 de turisti.
  • Daca nu v-am convins, puteti oricand vedea ce spun turistii despre noi

Care este programul de functionare si unde va gasesc ?

  • Ne puteti contacta telefonic sau prin e-mail de luni pana vineri intre 10:00 si 18:30. Daca doriti sa ne faceti o vizita, va asteptam pe Splaiul Independentei nr 17, bl 101, sc 1, ap 56-57, Bucuresti.

Nu mi-a raspuns nimeni la telefon. De ce ?

  • Nu este o scuza, dar cateodata, primim mai multe telefoane simultan si ne este greu sa raspundem, mai ales daca suntem sunati pe telefonul fix si nu stim cine a sunat pentru a putea reveni cu un telefon.
  • Puteti completa oricand formularul pentru cereri personalizate sau ne puteti scrie un e-mail la bulgaria@travelplanner.ro. Vom raspunde in cel mai scurt timp posibil.

Sunt un client fidel si vreau o vacanta la Moscova. De ce nu ne puteti ajuta ?

  • Oricat ne-am dori sa va putem oferi toate destinatiile, pe atat de mult dorim sa nu incurcam pe nimeni. Pana la abordarea unor noi destinatii, preferam sa ne limitam la organizarea vacantelor in Bulgaria si Grecia, destinatii pentru care ne-am specializat  

Despre rezervari si plati

Cum fac o rezervare ?

  • Exista posibilitatea de a face rezervarea direct de pe site (urmand pasii de rezervare), in urma unei cereri de oferta personalizate, telefonic sau direct la sediul agentiei. 

In cat timp primesc confirmarea rezervarii ?

  • De obicei, reusim sa transmitem confirmarea rezervarilor la numai cateva ore de la plasarea comenzii. Pentru orice eventualitate, preferam sa ne acordati un termen de 24h.

Cum si unde platesc ?

  • Puteti achita in numerar la sediul agentiei sau prin transfer bancar. Platile in lei se calculeaza la cursul valutar BNR al zilei respective si se aplica un comision suplimentar de risc valutar de 2%.
  • Plata se va face pe baza facturii proforme pe care o veti primi o data cu confirmarea rezervarii.

Pot plati un avans si mai tarziu diferenta ?

  • Este posibil sa achitati un avans iar restul cu pana la 14 zile inainte de inceperea vacantei, insa depinde de politicile de comercializare ale hotelului. Pentru mai multe detalii, va rugam sa va adresati consultantului dumneavoastra.

Se poate emite factura si pe persoana juridica ?

  • Procedura standard este de a emite facturile fiscale pe persoana fizica. La cerere, nu este nicio problema de a emite facturile si pe persoana juridica.

Care sunt documentele si cum pe care le primesc ?

  • Dupa inregistrarea platilor (avans sau integral) veti primi factura fiscala si contractul de prestari servicii. Voucherul il veti primi o data cu plata integrala si confirma faptul ca serviciile solicitate au fost deja achitate de catre dumneavoastra. Acesta se prezinta la receptia hotelului asadar va recomandam sa aveti la dvs o varianta printata.

Documentele primite prin e-mail sunt valabile ?

  • Documentele se primesc pe e-mail, in format electronic si sunt valabile in orice conditii. Daca doriti documentele “in original”, putem printa noi documentele pentru dumneavoastra si le vom trimite prin curierat rapid cu plata la destinatie (cca 20 lei / colet dar poate varia in functie de destinatie).

Despre observatiile suplimentare

Pot sa iau cu mine si animalul de companie ?

  • Nu toate hotelurile permit iar cele care permit conditioneaza pentru animale de companie de dimensiuni mici. In general, se achita o taxa suplimentara (intre 5 si 10 euro / zi). Va rugam adresati-va consultantului dumneavoastra pentru mai multe detalii

As dori o camera cu vedere la mare la etajul 6. Se poate ?

  • Daca ati achitat pentru o camera cu vedere la mare, cu siguranta veti primi o camera cu vedere la mare. Daca in oferta nu sunt definite tarifar aceste diferente, solicitarea dumneavoastra nu poate fi garantata. Vom transmite solicitarea dumneavoastra la hotel si, in cazul in care exista disponibilitate in ziua in care sositi, cu siguranta veti primi ceea ce va doriti.

Am 2 copii si nu vreau sa declar pe unul din ei a.i. sa obtin un pret mai mic. Se poate ?

  • Travel Planner nu recomanda o astfel de practica. Nu de putine ori turistii care au incercat sa declare mai putine persoane au intampinat situatii neplacute. In cazul in care varianta de cazare nu se incadreaza bugetului dumneavoastra, adresati-va consultantului dumneavoastra pentru recomandarea unei variante cu raport calitate pret potrivit bugetului de care dispuneti.

Vreau o camera pentru fumatori. Se poate ?

  • In Bulgaria, nu este permis fumatul in spatii publice. Din pacate, nicio cerere sau insistenta din partea noastra nu poate ajuta.

Pot sa rezerv locul de parcare ?

  • Din pacate, locul de parcare nu poate fi rezervat.

Ce inseamna check in / check out ?

  • Check in este data de incepere a vacantei, check out este ziua in care iesiti. De obicei, check in se face in jurul orei 14:00 iar check out in pana la ora 12:00.

Dupa ce am facut rezervarea

Nu mai pot sa merg in vacanta. Pot sa trimit pe altcineva in locul meu ?

  • Modificarile de nume, sau cesiunea contractului, sunt posibile dar cu aplicarea conditiilor de rezervare valabile in acel moment. De exemplu, in cazul contractelor incheiate pentru vacante care au aplicate promotia early booking, orice modificare (de nume, perioada, numar nopti) atrage anularea reducerii. Pentru mai multe detalii, va rugam sa va adresati consultantului dumneavoastra.

Vreau sa schimb perioada vacantei. Se poate ?

  • Daca hotelul are camere disponibile in perioada solicitata si daca permit conditiile ofertei contractate, nu este nicio problema. E posibil ca in perioada in care doriti sa calatoriti sa fie un pret diferit fata de perioada contractata initial. In cazul in care ati optat pentru o oferta early booking, este posibil ca aceasta modificare sa atraga pierderea acestei reduceri.

De ce se aplica penalizari in cazul anularilor ?

  • Hotelurile au un numar finit de camere si scopul principal este acela de a avea un grad de ocupare cat mai mare. Avand o camera rezervata si platita, hotelierul nu mai accepta rezervari si are siguranta acelei rezervari. Cu cat anularea se face mai aproape de data inceperii vacantei, cu atat hotelierului ii este mai greu sa vanda camera respectiva cu posibilitatea de a nu vinde deloc acea camera. De aceea si valoarea penalizarii creste o data cu apropierea datei de incepere a vacantei.

Daca am nevoie de mai multe informatii, va pot contacta ?

  • Ne puteti suna oricand pentru orice informatie suplimentara. Pentru ca uneori poate fi aglomerat, preferam sa ne trimiteti un e-mail la bulgaria@travelplanner.ro. Vom reveni la dumneavoastra in cel mai scurt timp posibil.

Aveti un telefon la care va pot contacta in caz de urgenta ?

  • O data cu documentele de vacanta, veti primi si un numar de urgenta la care puteti suna 24/24h. Speram totusi sa nu aveti ocazia sa il folositi decat dupa vacanta, sa ne spuneti ca totul a fost in regula si ca doriti sa reveniti.

Cum gasesc hotelul pentru care am facut rezervarea ?

  • Majoritatea hotelurior din Bulgaria au adresa formata din numele statiunii, numele hotelului si un cod postal, asadar localizarea hotelului dupa adresa poate fi anevoioasa. Travel Planner pune la dispozitia turistilor coordonatele GPS si amplasarea pe harta a acestora, insa recomandam verificarea lor. Odata ajunsi in statiunea in care se afla hotelul, daca aveti dificultati in gasirea acestuia, puteti intreba localnici sau la receptia unui hotel mai multe detalii.

Cum pot sa fac o reclamatie sau o sugestie ?

  • Daca lucrurile nu au decurs asa cum va asteptati si doriti sa faceti o reclamatie, o puteti transmite prin e-mail la adresa bulgaria@travelplanner.ro, Va trebui sa ne acordati un ragaz de 5 zile lucratoare pentru a investiga cazul dumneavoastra.

Despre hoteluri, promotii, oferte

Ce include tariful afisat ?

  • Tarifele afisate sunt exprimate in euro si, toate includ cazare si sau fara un tip de masa specificat in oferta, impreuna cu o serie de servicii / facilitati inatii cu privire la oferta dumneavoastra, va rugam sa ne transmiteti. Tarifele sunt valabile, in functie de hotel, per persoana sau per camera.
  • In cazul in care considerati ca aveti nevoie de mai multe inform

Uneori, tarifele sunt taiate pe site. De ce ?

  • Tarifele taiate apar cand acestora li s-a aplicat deja o reducere. Tariful taiat este cel initial, iar cel care nu este taiat este cel final, cu reducerea inclusa.

Ce sunt noptile gratuite ?

  • Un tip de promotie care, la un anumit numar de nopti contractat, primiti una sau mai multe nopti gratuite. In general, aceasta promotie este valabila pentru un minim de 7 nopti (dar sunt si cazuri cand se ofera si pentru minim 4 sau 5 nopti) si un maxim de 21 nopti. Cel mai des promotia apare ca 7=6 sau 21=15 si se traduce stai 7 nopti si platesti 6 nopti. Sunt multe cazuri in care promotia “nopti gratuite” se combina cu promotia “early booking” obtinandu-se astfel un pret foarte avantajos, cu reduceri de pana la 50-60%. De cele mai multe ori, acest tip de promotie il veti intalni in extra sezon.

Ce inseamna infant ?

  • Copii care au varstele cuprinse intre 0 si 2 ani si care, in general, beneficiaza de gratuitate. Unele hoteluri considera infant copii pana la 3 sau 4 ani. De obicei, hotelurile ofera gratuit patut pentru infanti. Va recomandam sa va adresati consultantului dvs pentru mai multe detalii.

Credeti ca e indicat sa inchei o polita de asigurare medicala ?

  • Asigurare medicala: Avand in vedere ca, pentru o suma cuprinsa intre 20 si 35 de lei beneficiati de servicii medicale de pana la 30-50.000 euro, recomandam incheierea politelor de asigurare medicala. detalii:

Care sunt avantajele asigurarilor storno ?

  • Prin polita de asigurare storno beneficiati de recuperarea in proportie de 90% din contravaloarea unui sejur achitat in cazul anularii, indiferent de motivul si de momentul anularii (chiar si cu 24 de ore inainte de plecarea in sejur). Costul unei astfel de polite este in jur de 50-60 lei / persoana / 7 zile, dar poate varia in functie de perioada sejurului, numarul persoanelor platitoare din cadrul pachetului turistic si include asigurarea medicala.

Ce inseamna cazare cu all inclusive ? ce are in plus ultra all inclusive ?

  • La baza conceptului all inclusive se afla 3 mese pe zi ( servire bufet ), gustari intre mese (pizza, snaks, fructe, inghetata etc) si consumul nelimitat de bauturi racoritoare / alcoolice intr-un anumit interval orar (de obicei intre orele 10 am si 10 pm). De cele mai multe ori, bauturile alcoolice si racoritoare sunt produse in tara respectiva. Unele hoteluri, aleg sa includa in acest concept si unele servicii si facilitati (acces piscina, gratuitate sezlonguri, bar pe plaja, parcarea, seri tematice etc). Ultra all inclusive

Ce inseamna cazare cu Half Board (demi pensiune) ?

  • Demi pensiune, inseamna includerea in pretul de cazare a 2 mese / zi, in general, a micului dejun si a cinei, ambele servite in bufet suedez. De cele mai multe ori, la micul dejun sunt incluse bauturi non-alcoolice (apa, ceai, cafea, sucuri), dar nu si in timpul cinei cand bauturile alcoolice sau racoritoare sunt contra cost. Demi pensiune poate insemna includerea in pret a micului dejun si a pranzului, dar cazul acesta este mai putin intalnit.

Ce inseamna cazare cu pensiune completa (full board) ?

  • Pensiune completa inseamna includerea a 3 mese / zi - micul dejun, pranzul si cina. De cele mai multe ori, la pranz si la cina nu sunt incluse bauturile alcoolice sau non-alcoolice.

Ce inseamna early booking ?

  • Aceasta promotie, de obicei apare cu cca 6 luni inainte de inceperea sezonului si presupune acordarea unor reduceri de pana la 40%-50% (cele mai multe intre 10-25%) turistilor care aleg sa-si faca rezervarile de vacanta din timp. Cu cat rezervarile se fac mai devreme, cu atat reducerile sunt mai mari. In general sunt stabilite mai multe praguri cu procente diferit de reduceri in functie de momentul rezervarii (ex: 10% pentru rezervari trimise si achitatate pana la 30.04; sau 5% pentru rezervari trimise si achitate pana la 31.05);
  • Marele avantaj al acestei promotii este acela ca puteti achizitiona vacante la pret de last minute acolo unde va doriti, cand va doriti. In sezon, este posibil sa nu gasiti disponibilitate la hotelul si in perioada pe care o doriti. In cazul in care doriti sa schimbati numele unei persoane sau sa schimbati perioada, de ce le mai multe ori se pierde reducerea.

Ce inseamna last minute ?

  • Last minute se refera la rezervarile pe ultima suta de metri pentru o vacanta ce va avea loc peste putin timp (ex: fac o rezervare astazi si plec peste 2 ore, sau cateva zile). Noua ne place sa credem ca se refera si la ofertele promotionale care expira peste putin timp. Ofertele last minute vin cu reduceri considerabile insa principalul dezavantaj este acela ca de cele mai multe ori disponibilitatea este limitata si perioada vacantei, poate nu este tocmai cea preferata.

Alte intrebari frecvente

Care sunt actele de care am nevoie pentru a trece granita in Bulgaria ?

  • Pentru adulti, trecerea frontierei este posibila cu un act de identitiate (pasaport sau carte de identitate (buletin)). In cazul persoanelor casatorite recent, carora nu li s-au eliberat noile carti de identitate, trecerea frontierei este posibila doar cu pasaportul.
  • Pentru copiii sub 14 ani este necesar ca acestia sa aiba pasaport sau sa fie trecuti pe pasaportul unuia dintre parinti. In cazul in care copiii calatoresc neinsotiti de unul sau ambii parinti, este necesar sa se prezinte si o procura notariala privind consimtamantul parintelui sau a ambilor parinti.

Alo ? Bulgaria ? / Alo ? Nisipurile de Aur ?

  • Este o intrebare curioasa pe care o primim destul de des. Suntem maguliti de aceasta identificare cu destinatia in sine dar, nu reprezentam Bulgaria, nu suntem biroul de informare a niciunei din statiunile din Bulgaria si nu suntem hotelul. Noi suntem Travel Planner, o agentie de turism specializata pe organizarea vacantelor in Bulgaria.

Ce este o cerere de oferta personalizata.

  • Facem tot posibilul ca experienta dumneavoastra pe site-ul agentiei noastre sa fie cat mai placuta si utila in alegerea vacantei potrivite. Daca apreciati ca aveti nevoie de recomandarea consultantilor nostri sau daca aveti solicitari speciale / de grup, puteti folosi formularul pentru “oferte personalizate”. Vom primi toate informatiile necesare si vom raspunde in cel mai scurt posibil solicitarii dumneavoastra.

Se fura masini in Bulgaria ?

  • Cu siguranta nu putem vorbi despre o regula in ceea ce priveste furtul de masini. Nu spunem ca nu se intampla ci ca nu este un obicei sa se fure masini pe litoralul Bulgariei. Marea majoritate a hotelurilor au parcare pazita. In cazul in care la hotel nu exista loc de parcare, personalul acestuia va directioneaza catre cel mai apropiat loc de parcare securizat. Probabilitatea de a fi victima unui furt de masina pe litoralul Bulgariei este aceeasi cu cea de a fi furata din fata casei.

Pot sa stau pe plaja fara sa inchiriez sezlongul ?

  • Nu este necesar sa inchiriati sezlonguri si umbrelute pentru a putea sta pe plaja. Totusi, daca va razganditi, costul inchirierii sezlongurilor si a umbrelutelor pe plaja costa in medie cca 10 euro pentru un set, dar poate sa varieze in functie de statiune, plaja sau perioada anului. In orice caz, nu ar trebui sa depaseasca 15 euro / zi.

"Apreciez modul de raportare a oamenilor din agentie la noi ca turisti. Au fost amabili, comunicativi si gata sa gaseasca impreuna cu noi o destinatie cat mai buna. Nu este vina agentiei pentru situatia intalnita la Hotel. Va recomand insa sa selectati cat mai bine hotelurile care intra in oferta dumneavoastra. Nu stiu daca aveati toate informatiile la care am facut referire mai sus atunci cand am vorbit despre hotel, acum insa le aveti si sunt obiective."

- Iordan David, Director Vanzari, 32 ani | Impresii despre Travel Planner >>

a obținut nota 8.17 pe baza a 10953 impresii.