Ralitsa Aqua nu are cum sa aibă 4 stele. Camera primita foarte mica, abia aveai loc sa treci pe langa pat spre terasa. Camera curata însă până a ajunge la camera, traversa doua holuri lungi și înguste, ca la aeroport. M am rătăcit de fiecare data. Cu liftul nu puteai merge pentru ca era cumva între etaje și oricum trebuia sa treci prin culoarele înguste. Cu drept de prioritare dacă te intalneai cu alt turist!
Restaurantul și piscina nu sunt în hotel! Ci în resort. Adică în oraș, dincolo de parcare, traversând Bulevardul. La restaurantul Aqua urci 2 etaje pe scări. Mancare buna, personal prietenos. Însă într o zi am ajuns destul de târziu. Erau deja goale toate, și am mâncat ce s a mai putut, împreună cu angajații (nu mi s a părut ok lucrul asta deși le apreciem munca, totusi).
Datorita unei domnișoare drăguțe de la agenție, am schimbat Camera cu Ralitsa superior. Camera aproape de lift, aproape de restaurant, adică cu întrare din restaurant în hotel. Camera la demisol, mare, dar nu I as spune chiar Deluxe. Lenjerii uzate, scamasate, de duminica și pana miercuri nu a făcut nimeni curat. Mi au schimbat prosoapele luni la cerere. A, da. Prosoapele pt piscina ! Se dau doar de la 9 la 10 dimineața. Dacă s au terminat sau te ai trezit târziu, ar fi bine sa ai de acasă ca ei nu ți mai dau. Restaurant Ralitsa superior frumos, insa foarte mic pt toți turiștii. Greu de găsit o masa liberă. Mâncarea dezastru! Personalul ori nu făcea fata ori nu avea nici o organizare. Făceai km sa iti cauți o lingura, o furculița, o ceașcă, o farfurie curata ... Jur ca vreo 2 zile minim, acelasi salam feliat a fost repus în platou. Mi a fost teama sa mănânc preparate. Le strângeau, și reveneau la masa următoare. Aici Mâncarea nu a mai fost la fel ca la Aqua. Deși nu suntem mofturoși, greu găseai ceva ok. Omleta mai mult cruda, anumite sortimente se terminau și gata, nu mai aducea. Într o dimineața mi a spus ca nu mi mai da clătite ca s au terminat și mai erau la rand turiști. Deci ... cate una sa ajungă la toți. Într o după amiaza au făcut grătar. La snack bar nici pomeneala de ce scrie în oferta. Fix doar înghețată, și undeva pe la 5 grătar de ceva. Într o zi am vrut cotletul de la grătar. Mi a dat unul și a zis stop. Sa vina copilul pt al doilea. Pe bune? Nu eram singura enervata de atitudine. Grătarul foarte arogant a aruncat felia bombanind. Dacă eram în România I o dădeam înapoi ca poate I trebuia de era asa răutăcios și limitat! Pt cina sau prânzul a la carte cică era complet rezervat. Însă nu am văzut nici un turist în restaurantul a la carte în nici una din seri. Visasem și eu o seara la restaurant frumos îmbrăcată și cu tocuri. Adio! Doar restaurantul obișnuit, cu rutina specifica oamenilor care vin de la plaja, și vânătoarea de masa liberă pe care de cele mai multe ori ți o curatai singur.
Și ajungem în ultima zi. Vina mea ca nu am înțeles ca se dărâmă planeta dacă las bagajul gata făcut în camera și plec după pranz. Copilul nu se dădea plecat de la piscina. În oferta scria ca ultima masa este pranzul. Prânz care a întârziat miercuri nu știu din ce motive. Am terminat prânzul și ne am dus sa luam bagajele și sa ne schimbam. Surpriza. Nu puteam intra. Ma duc la recepție. Dupa ce ma cearta ca trebuia mai întâi sa fac check out și apoi sa merg la masa, îmi activează cartela și revin cu gândul sa ma schimb și sa plec. Eram uda, și îmbrăcată de piscina, nu de condus. Deschid ușa, și în secunda următoare o tanti gălăgioasa întra peste mine ținând, out out out. Încerc sa o liniștesc. Face semne ca nebuna și urla la mine, într o limba pe care nu o înțeleg. Copilul meu se face mic și începe sa plângă. Ea continua sa urle cu ușa deschisa, de parca ne prinsese la furat de păpușoi. Turiștii treceau pe hol pe langa noi, privind amuzati scena scandaloasa și umilitoare. Nici nu știu dacă am luat tot. Oricum la cât eram de supărată, umilita de femeia de serviciu, cu copilul plângând, cu trolere, colace, rucsac.... Ajung la recepție și îmi spune ca acel transfer gratuit la autogara nu exista. Nu e departe. Doar vreo 1.5 km. Pe jos. La 35 grade, cu trolere, copil ... Dacă vreau un taxi (îmi sugerase agentul Travel) îmi cheamă. Cost? A, doar vreo 30 leva. Echivalent a 75_90 lei românești pt ceva ce teoretic era gratuit. Nici parcarea nu am putut o plăti la hotel. Cică nu mi găsește masina în sistem. Trebuia sa ajung la Varna, și toată porcăria asta m a întârziat cu câteva ore. Personalul de la recepție a bombanit în continuu. Nu ma puteam abtine de supărare. Sunt astmatica. Când am ales hotelul un lucru vital a fost accesul facil, totul la îndemână, transport. A, sa nu uit. Transport la plaja. Nu te poți lamuri decât dacă o patesti. Circula din 30 în 30 minute, fără aer condiționat, și are pauza de la 12 la14:30. Dacă vrei la plaja și apoi la masa, faci ca noi: pe căldură de prânz, pe jos, 1 km. Așteptase autobuzul deja 1 ora cred pt ca e schimbat programul și nu l văzusem pe cel nou. Restaurant Rai pe plaja. Pe bune? 2 sortimente de înghețată. 2. Nu 3 nu 4. 15 minute rand pt o înghețată pe care trebuie sa o mănânci în restaurant. Totul e servit în pahare subțiri de plastic. Din alea de se topesc în mana. Peste tot și în restaurant, bar, în tot resortul Superior, se folosesc pahare de plastic și carton. Ca la picnic, ca doar e de 4 stele și am plătit un salariu întreg pt cele 5 nopți de ultra all inclusive. De la plaja nu poți ieși cu sucul. Pana ajungi la șezlong ți e iar sete. Nu I poti duce unui copil un suc pe plaja ca nu ai voie. Sa mai zic ca e suc de dozator, ca au fix 3 sortimente și atât? La restaurantul de pe plaja nu am riscat sa mănânc. Copilul a vrut pizza, adică o chestie ca o lipie uscata cu puțin ketchup pe ea.
Știu, sunt pretențioasă. Știu, sunt un client dificil pt ca ma aștept sa primesc ce am plătit în oferta, adică 4 stele, ultra all inclusive. Ralitsa Aqua și Superior nu merita nici banii, nici reclama, nici măcar drumul pana acolo. M am întors obosita de alergat de colo colo, enervata de ceea ce ar fi trebuit sa fie un concediu binemeritat (primul din 2019 pana acum). Timp pierdut, bani cheltuiți, supărare. E drept ca fiecare are standardele lui și e drept ca as fi putut sa caut un 5 stele din timp. Dar nu s a putut. Am zis ca e ok și 4. Dar nu e. Nu la Ralitsa
Recomand Travelplanner:
Deși au fost probleme, call centerul a răspuns orompt. Oameni prietenoși, pregătiți sa rezolve situații. Mi as fi dorit sa preia cererea intuaka altcineva. Vorbind în call center cu o domnisoara căreia ii mulțumesc mult pt ca a făcut tot ce a putut și ne a mutat, am înțeles ca e vital sa primești sfatul potrivit în funcție de ce îți dorești. Dacă as fi avut șansa, nu as fi ales Ralitsa. Însă clar, pe voi va aleg și pt următorul sejur. Preturi bune, suport fantastic.
Fiind indecisa, și neavând informații relevante, as fi vrut sa schimb rezervarea cu Ralitsa garden. Nu am primit răspuns. Cred ca ar fi fost și mai rau decât a fost.